Rynek nieruchomości się ZAŁAMIE? A może deweloperzy „obronią” ceny? Daniel Piesto

Opublikowany 6 maj 2020
Nasz sklep: namzalezy.mises.pl/ - polecamy przede wszystkim książki ekonomiczne dla najmłodszych. To idealny prezent - uczą i bawią nie tylko dzieci, ale również rodziców!
✔ WSPARCIE FINANSOWE:
• patronite.pl/namzalezy
• namzalezy.pl/wsparcie/ (pozostałe formy - konto, paypal, krypto)
✔ POLECANE KSIĄŻKI:
• Ekonomia w jednej lekcji: bit.ly/35YbcGs - pozycja obowiązkowa!
• Dzieła zebrane Adama Heydla: bit.ly/374CiuS - polska szkoła wolnego rynku
• Wielki Kryzys w Ameryce: bit.ly/3lZsBEi - co zawiodło?
• Rząd wszechmogący - bit.ly/2URfnxs - narodziny państwa totalnego
• Wszystkie książki dla dzieci z serii „Bliźnięta Tuttle” - bit.ly/396I0PB
✔ NAM ZALEŻY:
• namzalezy.pl/
• plthrow.info (subskrypcja)
namzalezy/ (fan-page)
groups/281833732491841/ (grupa)
namzalezy
• namzalezy.pl/podcast/ (podcasty)
✔ NAJBOGATSZE I NAJSZYBCIEJ BOGACĄCE SIĘ MIEJSCA NA ŚWIECIE:
• Tajwan - Wyspa technologii: plthrow.info/my/wideo/xnqSp5fPxtV7fqc.html
• Tajwan - Strefa zwariowanego życia: plthrow.info/my/wideo/maV0d6CoysWodGw.html
• Botswana - Afrykańska perła: plthrow.info/my/wideo/3mmVlWWtmbFqf2Q.html
• San Marino: plthrow.info/my/wideo/qamCdXSVvNhugX0.html
• Tajwan - Miejsce. które nie istnieje: plthrow.info/my/wideo/p4Gae2nXztV7dnU.html
• Botswana - Diamentowa gospodarka: plthrow.info/my/wideo/mqp3lnzMqdyFk5s.html
• Estonia - Europejski tygrys gospodarczy: plthrow.info/my/wideo/zqeUlKK2sL94aWw.html
• Liechtenstein: plthrow.info/my/wideo/nKCIj2rTs8ppdHk.html
• Monako: plthrow.info/my/wideo/rJynkazNqrqkg4E.html
• Playlista wszystkich odcinków: plthrow.info/my/wideo/p4Gae2nXztV7dnU.html&list=PLmjF4A7iazOAryOagXs17MsDZRhHlEpF8

#nieruchomości #gospodarka #namzalezy

Komentarze

  • Serdecznie zapraszamy do naszego sklepu: namzalezy.mises.pl/ - każdy znajdzie coś dla siebie! Najmłodszym dedykujemy książki z serii „Bliźnięta Tuttle” (pomysł na prezent z głowy), a początkującym dorosłym „Ekonomię w jednej lekcji” Hazlitta. Zaawansowanym, czyli zainteresowanym gospodarką od dawna - pozostałe pozycje. Wszystko ze specjalnym rabatem dla widzów naszego kanału!

  • Deweloperzy mogą udawać , że nic sie nie dzieje .Poczekajmy do zimy kiedy kryzys pokaże swoje oblicze.Obniżanie podaży mieszkań jest dobre na kilka miesięcy ale budynek oddany do użytku to koszty i zamrożone aktywa. Firmy budowlane to nie instytucje charytatywne tylko firmy profitowe.Każda decyzja o regulowaniu podaży to decyzja o wpływach do kasy. 18:00 "Praca jest tańsza".Tak, co pociaga za sobą razem z podwyższonymi kryteriami kredytowymi banków mniejszą siłę finansową Polaków. Matematyki nie da sie oszukać.19:30 "jest duży ruch na wynajmie". Tak, gdyż wynajem mieszkać spadł o 2/3 i inwestorzy nagle musieli obniżyć czynsze aby mieszkania się nadal spłacały z powodu braku chętnych na wynajem.

  • Murapol opisali w Nowinach Gliwickich -klopoty ma fima i jej klienci..a są dziury w ziemi ulKozielska =patrz z drona...

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

  • Jasne, że ceny będą spadały, a właściwie to już spadają według dwóch największych indeksów cen mieszkań (urban.one oraz morizon). Oczywiście w mediach nadal pojawia się masa sponsorowanych przez deweloperów artykułów zachęcających do inwestycji, więc dodam własne argumenty za spadkami: - W związku z utratą pracy masa Ukraińców zwolniła mieszkania (we Wrocławiu 10%) - Przewidywane bezrobocie to nawet 10%, więc imigranci szybko nie wrócą do Polski i zostaną po nich puste mieszkania - Zatrzymanie akcji kredytowej przez banki i zwiększenie wymagań (20% wkładu własnego, ING 30%), co zmniejsza znacznie popyt na mieszkania - W II kwartale 2020 r. banki planują zaostrzenie kryteriów udzielania kredytów mieszkaniowych na poziomie -70% (wg. Raport o stabilności systemu finansowego NBP Czerwiec 2020). Jaki to będzie miało wpływ na popyt na nieruchomości nie trzeba chyba tłumaczyć. - Nikt o zdrowych zmysłach nie kupi teraz mieszkania, bo rozpoczął się kryzys, a patrząc na historię, w czasie kryzysów ceny nieruchomości zawsze spadały - Najem krótkoterminowy w dużych miastach przestał być opłacalny - sporo mieszkań obecnie jest wystawionych jako długoterminowy i nikt nie chce ich wynająć w wysokich cenach bo przeważnie to 25-30m2 - Spora ilość osób straciła pracę, a według badań 1% wzrost bezrobocia powoduje nawet 6% spadek cen mieszkań - Po zakończeniu wakacji kredytowych może się okazać, że spora ilość kredytobiorców nie stać na spłacanie kredytu i ich mieszkania trafią na sprzedaż po zaniżonych cenach - 389,9 tys. kredytobiorców płaci raty kredytu mieszkaniowego wyższe niż 40% ich dochodów, 196 tys. kredytobiorców płaci raty wyższe niż 50% ich dochodów (według danych KNF). Wystarczy, że jedna osoba z gospodarstwa domowego straci pracę i spłacanie kredytu będzie niemożliwe. - Już widać sporo ogłoszeń typu "Sprzedam 4 kawalerki z ROI 10%" - Pojawia się sporo ogłoszeń sprzedaży cesji dużo poniżej ceny dewelopera - Gdyby nie popyt inwestycyjny przez ostatnie 3 lata (z danych PKO około 60-70%) to mieszkania prawdopodobnie nadal byłyby nadal tańsze niż w 2008. Po tym kryzysie inwestorzy nie będą patrzyli na mieszkania jak na pewną inwestycję, bo spora część została z pustymi mieszkaniami za które trzeba płacić czynsz, podatek, a zalewarowani również raty kredytu (wakacje nie są zbyt opłacalne). - Duża ilość dobrze zarabiających osób przerzuciła się na pracę zdalną. Okazuje się, że wydajność w firmach nie spadła i firmy deklarują, że tak może zostać. Osoby te nie będą już potrzebowały mieszkań w centrach miast i blisko korporacji, więc ceny w tych lokalizacjach mogą mocno spaść. - Wyż demograficzny z lat 80-tych jest juz grubo po 30stce i w większości ludzie Ci już są po zakupie własnego lokum, zatem niż demograficzny spowoduje naturalny spadek popytu na nieruchomości (długoterminowo) - Obecnie w budowie jest rekordowa ilość 800tys mieszkań (wg danych GUS) - W 2 nowych inwestycjach we Wrocławiu od rozpoczęcia sprzedaży w marcu nie sprzedało się ani jedno mieszkanie. W jednej było 5 rezerwacji, obecnie jest 1 rezerwacja. Co już się stało: - Ponad 20% odwołanych rezerwacji u deweloperów po kryzysie (dane z raportu PKO) - Ceny najmu spadły w kwietniu -4,3% m/m, w maju -5,3 r/r. W Warszawie rekordowe spadki -14,5% r/r, we Wrocławiu -8,2% r/r, w Gdańsku -8% r/r www.bankier.pl/wiadomosc/Ceny-ofertowe-wynajmu-mieszkan-czerwiec-2020-Raport-Bankier-pl-7912916.html - Liczba ogłoszeń sprzedaży w maju była aż o 20 proc. wyższa niż przed rokiem, więc podaż znacznie przewyższa popyt - Drugi miesiąc z rzędu bardzo duży spadek wniosków o kredyt mieszkaniowy (-24,2%) według danych BIK - W maju banki udzieliły o 29 proc. kredytów mieszkaniowych w porównaniu z majem 2019 www.stockwatch.pl/wiadomosci/banki-udzielily-o-29-proc-mniej-r-r-kredytow-mieszkaniowych-w-maju-br,wyniki-i-prognozy-spolek-gieldowych,267671 - Według 2 największych indeksów cen w Polsce (Morizon i UrbanOne) nastąpiły pierwsze spadki od ponad roku - Analitycy PKO przewidują 15% spadek cen mieszkań w tym roku: biznes.interia.pl/nieruchomosci/news-rynek-nieruchomosci-ceny-mieszkan-czeka-ostry-spadek,nId,4537945

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

  • Rzeszów - wojewódzka wioska. :-)

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

  • Bańka pękła, nikt przy zdrowych zmysłach nie kupi w najbliższych kilku - kilkunastu miesiącach nieruchomości...

    • Hahaha widzę pełne zaangażowanie w kreowanie narzuconej rzeczywistości, typowa deweloperska faremka trolli (puste konto, fake) w natarciu z Turkiem na czele. Który deweloper opłaca "działalność" Szanownej Pani? Budimex?

    • @szyhaPL no to już jest za późno. Aktywa to nie tylko nieruchomości, tak tylko przypominam. Ceny już zaczynają odbijać. Powodzenia.

    • Jako że zaczynamy pierwszą od 30lat recesję to nie zamierzam popełnić zakupu na samym początku wielo-miesięcznych lub -letnich spadków. O różnicy cen ofertowych (na których bazują sponsorowane artykuły) do transakcyjnych informował początkiem lipca NBP.

    • @szyhaPL A z ciekawości co Pan kupił w II kwartale br? skoro ceny są tak atrakcyjne..

    • Przeczytałem, artykuł sponsorowany przez Budimex nieruchomości. Dane za II kwartał pani czytała? Ponadto różnica cen ofertowych a transakcyjnych aktualnie wynosi 16%, dane z 7 największych miast.

  • Ceny mieszkań nowych są tak zawyżone ,ze nie ma to nic wspólnego z jakością. Deweloper budował w zimę , śnieg czy pada jak to ma długo stać. Mieszkania i domy z segmentami z Ikei a ceny z kosmosu. Deweloper kupił od rolnika ziemię za 4 zł brutto przekształcił i sprzedawał po 140 i więcej , bogacił się ...oni tak są tak bogaci , że ich kryzys nie dosięgnie ...

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

  • Rynek to dopiero się załamie. Deweloperzy to jak budowali już sprzedali swoje mieszkania . Kasę mają i dalej ich to nie obchodzi. A ludzie ,którzy wzięli kredyty bo mieli kasę i chcieli żyć na poziomie będą płakać. Bo zasada jest taka lepiej zaoszczędzić i kupić za gotówkę a niżeli na kredyt. Taki Kowalski to jeszcze nie stracił na tym kupując na kredyt . Bo raty tak są małe. Ale będzie coraz gorzej . Dużo ludzi ma mieszkania do wynajęcia i mydła oczy ale rzeczywistość jest inna. Jeszcze będą takie wyprzedaże jak w media markt ale nikogo nie będzie stać . Każdy ma rodziny , dzieci ,przez 500+ rodziny się powiększyły. Wystarczy ,że zabiorą ta pomoc i co dalej ... Wiecznie to nie będzie trwać .... Bo są wydatki a przychodów rząd nie ma

    • Tak zaczekajmy na efekty nauki on line. Nie życzę Panu aby kiedyś trafił Pan do hirurga co uczył się on line...

    • @Ann Bog za 40 tys w stolicy można zakupić 4m2 mieszkania.

    • @Agnieszka Piesto może zaoszczędzić, przecież Warszawiak wydają kilkaset złotych na same ubrania, na kosmetyczki, botoksy itd. Ok 40 tys bez problemu zaoszczedzili a to już jest pokazna suma.

    • @Agnieszka Piesto przecież nie stracił na tym. pani myśli, że mieszkania podrożały czy też poszły w górę proszę się trochę zastanowić : Mieszkania będą tańsze i tak już widać jak ceny spadają a będzie jeszcze gorzej. Jak Pani się już czepia Warszawy to tam są studencji jak w dalszym ciągu będzie epidemia to po co student ma płacić za mieszkanie? Ludzie po co mają kupować mieszkania tak żeby były puste? Przecież uczelnie w całej Polsce przygotowywany się do nauki on linę i bardzo dobrze bo wtedy mogą mieć więcej studentów, po co student ma jechać na wykłady jak może sobie je w domu wysłuchać? Dużo prac jest zdalnych.... A mieszkania to jakie są klitki nazwane apartamentami.... Warszawiacy uciekają na wieś, pełno jest wykupu ziemi... Wszystko chce mieszkać w swoim domku. Działki koło wody, jeziora, rzek są najbardziej hodliwe.... Jeszcze trochę a w miastach nikogo nie będzie..

    • @Ann Bog Tak, ktoś nie wydawał przez 3 mc. w restauracjach i na ubrania i zaoszczędził na mieszkanie w Warszawie ...

  • Polecam raport NBP: wykres 23. Popyt inwestycyjny w 2019 jest prawie równy popytowi konsumpcyjnemu i to jest cała tajemnica skokowego wzrostu cen. W przeciągu 2 lat nastąpi brutalne zderzenie z rzeczywistością. www.nbp.pl/home.aspx?f=/publikacje/rynek_nieruchomosci/index2.html Informacja o cenach mieszkań i sytuacji na rynku nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych w Polsce - IV kwartał 2019

  • Ten pan wygląda trochę jak dr Who

  • Bardzo dobry wywiad. Totalnie nie rozumiem osób, które piszą o jakiejś stronniczości. Neutralne odpowiedzi, bez tendencji do stronniczości, bez naganiania. Full profeska.

  • Kupiłem działkę rekreacyjna. Włożyłem w nią 3k a na czysto 13k w niecały tydzień się sprzedała. Za 3k kupiłem pawilon, basen, kosiarkę, farby oraz drobne rzeczy. Czas poświęcony ok 40 godzin

    • @Agnieszka Piesto województwo wielkopolskie

    • A w jakim województwie?

  • Śmiech na sali. Większość osób tu komentujących nie ma pojęcia o deweloperstwie. Marża dewelopera to od 20% do 50%. Dużo ale jeśli popatrzymy na to że buduje się 2 lata to inflacja dzisiaj na start zabiera 5-8 %. Do tego cena rośnie bo rosną koszty pracy tak dzisiaj ciężko fachowca za 25 zł znaleźć o materiałach i cenach gruntu nie wspominając. Jak ktoś piszę że ceny spadną o więcej niż 30% to jest idiota i nie ma pojęcia o rynku. Nikt wam za tyle nie sprzeda i tyle. Najwyżej nie będą budować. Ale czekajcie dalej na spadki. Mieszkania czy domy zawsze były drogie do zarobków i zawsze będą bo to inwestycja na dziesiątki lat. Jak się komuś nie podoba to proszę kupić namiot za 100 zł i po problemie. Żeby nie być gołosłowny prowadzę firmę budowlaną i wiem jaka jest rzeczywistość. Też mi się nie podoba że wszystko drożeje ale nie mam na to wpływu.

    • Panie Karolu, większość osób które piszą te komentarze zapewne niczego w życiu nie pobudowała. A może tak w czynie społecznym Państwo wydzieli małe działki np. 3 ar za symboliczną opłatę i chętni niech budują...

  • @Państwo Piesto Panie Danielu, czy spadki o 30% w ciągu 2-3 lat, o których Pan mówi to spadki w ujęciu nominalnym czy realnym? Jak dużych spadków cen kawalerek w Warszawie spodziewa się Pan w ciągu 2-3 lat w ujęciu procentowym realnym, a jakich w nominalnym?

  • Rozmowy te cieszą sie ogromną popularnością .... - a to dla tego szanowna redakcjo że ludzie mają dosyć tych mieszkaniowych lichwiarzy za sprawą których człowiek nie może kupić w sensownej cenie mieszkania. Są to zwykłe pasożyty społeczne i spekulanci - określenie rodem z PRL ale coś mi się zdaje że niedługo wróci do obiegu. Jak chce najmować to niech prowadzi hotel lub hotel robotniczy, a jeśli najem krótkoterminowy to pokoje na godziny. Po róznych publikacjach na temat kupna mieszkania np na licytacji komorniczej rysuje się obraz koników pod Pewexem - sami q...a swoi spotykają sie w sadzie. Osobiście ( ale tylko na podstawie wywiadów - być może prywatnie jest sympatycznym gościem) nie trawie tego Pana. Życzę im wszystkim żeby rząd dowalił im taki katastrat np: od ilisci mieszkań powyżej 3 żeby w panice wyprzedawali za grosze tylko żeby nie płacić dużych podatków. I nie nie jestem rozżalonym człowiekiem którego nie stać na mieszkanie. Stać. Ale jak słyszę od zwykłego człowieka ile kosztuje mieszkanie i przeliczę na jego zarobki to widzę że zostanie on kredytowym niewolnikiem na 30 lat i jest mi smutno... Jak Pan Daniel prowadził niedawno jakieś kursy jak to się świetnie zarabia na flipach i najmie to chyba będzie na długiej kwarantannie żeby go ludzie nie dopadli po umoczeniu kasy. Ludzie szanowna redakcjo życzą im źle, i nie dla tego że im się wiedzie tylko dla tego że wiedzie im się kosztem zwykłych ludzi.DO PIEKŁA !!! ;-)

    • @Agnieszka Piesto Zwykły obywatel nie posiada kilku mieszkań nie mówiąc o 20-30 lub więcej. A wszystko zależy od przepisów jakie byłyby wdrożone. A ponieważ rządy na całym świecie będą szukać pieniędzy to przepisy będą surowe a i kary za ich naruszenia będą pewnie srogie. Sztuczki prawne nic nie pomogą. Kontrole będą skrupulatne. Są kraje w których za tzw. optymalizację podatkową ( mówiąc wprost za ich niepłacenie ) idzie się do więzienia, już niedługo będzie ich więcej. W USA aktorzy dostają za rolę np 20 mln $ zapominają jednak dodać że płacą 70% podatku. A to ikona kapitalizmu. Im więcej się ma tym wyższe procentowo podatki się płaci. Znam tę historię o Rokefelerze który zwolnił księgowego bo ten zapłacił za wysokie podatki i ich nie zoptymalizował, za rok nie zapłacił nic bo nowy księgowy potrafił wykazać straty. Ale jest ciąg dalszy tej historii: odwiedzili tego Pana wysłannicy prezydenta i ichniejszej skarbówki i wytłumaczyli co się może stać jak tak będzie dalej tak postępować i zapłacił te podatki ale po cichu ( nie pamiętam czy przypadkiem nie w następnym roku) . Anegdota o sprytnych prawnikach i księgowych przeszła do historii a jej koniec jakoś zapomniany ...

    • @Piotr Adamczyk Nie zgodzę się z panem, gdyby powiedział że jego wszyscy znajomi zarabiają przecież po 20 -30 tyś, to by świadczyło o odrealnieniu. Taki podatek jest dla zwykłych obywateli, inwestor/dobry prawnik poradzi sobie z nim.

    • @Agnieszka Piesto Absolutnie mi się to nie marzy.... Proszę spojrzeć na Grecję, tam już zrobili porządek ze spekulantami, przywalili podatki które rosną proporcjonalnie od ilości nieruchomości ( 1 nieruchomość - 100 euro, 2 nieruchomości 200 euro od każdej, 3 nieruchomości 300 euro od każdej itd). I ludzie wyprzedają te 10-15 mieszkań które mieli. Można kupić nieruchomość w przyzwoitej cenie (nie dla szarego Greka, niestety dla nich wciąż jest drogo ). A tekst o tym że zna ludzi co zarabiają 2-3 tys i twierdzi że to dalej jest możliwe ( o zgrozo !!) świadczy o odrealnieniu Pana Daniela od życia.

    • Panie Piotrze, panu się chyba marzy aby komuna wróciła.

  • W Polsce brakuje nie mieszkań, tylko pieniędzy na mieszkania. Nowe budynki wielorodzinne rosną jak grzyby po deszczu, starych budynków nie ubywa.

  • Inflacja rośnie praktycznie na całym świecie dlatego warto się zabezpieczyć kupując metale szlachetne złoto jest obecnie bardzo drogie dlatego warto wybrać tańsza alternatywę w postaci srebra. Polecam serdecznie licytację na allegro bliskiej mi osoby która zajmuje się sprzedażą aktyw inwestycyjnych. Pozdrawiam allegro.pl/oferta/1000-gramow-czystego-srebra-inwestycyjnego-9222202497 allegro.pl/oferta/1000-gramow-czystego-srebra-inwestycyjnego-9225078693

  • Drodzy, powtarzam co powiedziałem 3:49: wszystkie ceny nieruchomosci będą spadać. Spadki będą bardzo duże. Większy popyt na siedliska jest faktem. Jeśli kogoś bedzie stać na większe mieszkanie to kupi większe. Zmieniają sie preferencje konsumenckie. Jesli uważasz że wszystko walnie o 70%, apokalipsa sw. Jana, kopmy ziemianki, to jesteś w błędzie, nie pisz nienawistnych komentarzy bo mnie palce bolą od odpisywania. Pomyśl o moich palcach. Ukłony

  • Panie Danielu, trochę znam się na rynku nieruchomości i już przed wybuchem pandemii sugerowalem moim znajomym powstrzymanie się od zakupu mieszkań ponieważ punkt krytyczny stopy zwrotu biorąc pod uwagę ceny zakupu 1m2 i czynszu za wynajem jest już na bardzo niekorzystnym poziomie tzn. Środki zainwestowane zwracaly się w ostatnim okresie dopiero po około 27-29 latach !!. Do niedawna zwrot kapitału następował po około 15 latach. Dodatkowo wzrost cen napedzali flippersi którzy kupowali lokale w celu szybkiej odsprzedaży. Obecna sytuacja zmieni wszystko diametralnie: ponieważ zmniejszy się rynek najmu odpływ Ukraincow, utrata pracy co może wymusić obniżkę czynszow. Flipersi pozostana z gorącym towarem , którego nikt po obecnych cenach nie odbierze. Wreszcie niepewność ekonomiczna rodzin wywołana koronowirusem ograniczy podejmowanie decyzji o zakupie lokalu. Powyższe wymusi obniżkę cen mieszkań czy to będzie 10% czy 20% to zobaczymy. Myślę Panie Danielu . Że jednak artykuł ma przymioty marketingowe ... W końcu deweloperzy po złotych zniwach gdzie marza na niektórych inwestycjach przekroczyła 50% muszą jeszcze zbyć swój towar , a się w obecnej sytuacji się skończ

  • Rozmawianie ze stroną tego rynku nie ma sensu. Łatwiej jest kogoś oszukać niż przeniknąć że został oszukany. Rynek nieruchomości będzie się wykrwawiał latami.

    • @Agnieszka Piesto Przecież ja nikogo nie oszukuję. Coś się Pani pomieszało. Moim zdaniem to różnego rodzaju naciągacze, w tak trudnym czasie namawiają ludzi do zakupu aktywów na górce cenowej.

    • Współczuję panu, jeśli ma pan takie podejście że łatwiej kogoś oszukać, to rzeczywiście niech pan się nie zajmuje biznesem.

  • ja się pytam - czemu te książki nie spadają?

  • wlasnie mieszkania podrozaly z 3200 za m2 na 3600 , nie sadze zeby ceny spadly w przypadku gdy zlotowka tanieje, predzej podrozeja do nawet 4000 za m2 facebook.com/MojeBermudy/

    • To jest teraz takie mydlenie oczu ,żeby brać kredyty bo małe ale co z tego jak u nas roboty nie będzie , mamy kraj usługowy, co my produkujemy, nawet rolnictwo upada, jeszcze trochę będzie bida z nędza

  • Ten gosciu to jakaś popierdułka

  • Mam nadzieję że nie obronią...

  • Wszystko zacznie się w lipcu tego roku. Jeszcze nie wiadomo ile wszystko tąpnie tylko wiadomo że tak się stanie. Jeżeli rząd odpuści obostrzenia od wakacji to spadki będą powolne, ale jeżeli pociągnie w lipcu dalej tą szopkę z korona wirusem to poleje się krew. Za puste mieszkania trzeba płacić czynsz, a często jeszcze kredyt. Studenci dopiero w październiku wracają wiec dobrze nie będzie a emigrantów z ukrainy może wcale nie być. Część najemców długo terminowych straci pracę, albo będą mieli zmniejszone zarobki wiec tutaj też albo będzie problem z płaceniem albo obniżki i spadek rentowności. Nigdy kryzys nie zaczął się tak nagle i to na dodatek od razu od nieruchomości i najmów. Pompa na dźwigni w najmie również nigdy nie była na taką skale. Jeśli ktoś ma kilka mieszkań pod krótki wynajem albo studentów to nie przetrwa do końca roku zwłaszcza, że nie wiadomo czy nie wymyślą na jesieni powtórki a sama jej wizja skutecznie nakręci chęć niwelacji strat

    • Krzysztof Kononowicz też mówił, że niczego nie będzie...

  • 10:25 "Znam ludzi którzy zarabiają 2-3 tys. To dalej jest mozliwe i znam takich ludzi". chlopie 70% Polakow tyle zarabia ;D

    • @Ironek250 juz powoli reaguje. Wiadomo nie wszyscy chcą opuścić cenę ale przez słuchawkę idzie urwać 10% to na miejscu jeszcze śmiało można urwać dodatkowo 5%. Każdy kto zarabia na nieruchomościach flippy szkolenia to mówić będą ze nie będzie spadków bo z tego żyją. Dodatkowo wiedzą że kowalski mając zerowa wiedzę w co i jak inwestować to kupują nieruchomości bo nowak powiedział. U mnie w mieście powstało w ostatnich 2 latach ponad 10 nowych osiedli i nadal budują, większość sprzedaje się za gotówkę bo ludzie myślą że będzie zwrot na wynajmie na poziomie 10% rocznie. Tam gdzie będzie praca, odpowiednie zarobki to mieszkania będą dobrze stać. Proszę zwrócić uwagę na Bytom gdzie pracy brak Katowice tez bardzo szybko się wyludniaja.

    • @Artur Ptk żeby rynek nieruchomości zareagował potrzeba na to kilku miesięcy niestety

    • @Ironek250 na Śląsku 75% Ukraińców wyjechało. Brak pracy niższe zarobki

    • @Artur Ptk Chce tylko przekazać że ceny najmu nie są aż tak odrealnione od rzeczywistości, bo naprawdę one z czegoś wynikają, z czegoś realnego.

    • @Artur Ptk Nie no pelna zgoda, demografia nie dziala na korzyść jezeli chodzi o wzrost ceny mieszkań. Mieszkania po dziadkach? Nie jestem tego pewien. Trudno to zbadać, społczeństwo jednak bogaci się i mimo wszystko co raz wiecej ludzi tez ma wiecej niż jedno mieszkanie na własność albo zakredytowane, a nawet jeśli ubędzie tych mieszkań o których mówisz to na ich miejsce powstaną kolejne. Ceny najmu w ciągu ostatnich 3 lat nie poszły w góre a na pewno wielokrotnie mniej poszły w górę niż ceny kupna mieszkania, po mimo 2 mln ukraińców, daje to nadzieje na to że cena najmu raczej będzie zależna o wiele bardziej od ceny kredytu hipotecznego, co jeszcze mniej będą odrealnione ceny najmu. Zwróć uwagę, Jeśli w Chełmie zapłacisz za mieszkanie 4000 zł /m^2 a w Warszawie 10000 a cena najmu to stosunek 1000/2000 (mowimy tuaj o kawalerce. ) to rożnica w stosunku nie wynika tylko z ceny mieszkania, ale okazuje się że czynsze są bardzo podobne w obu lokalizacjach co ma też ogromny wpływ na cene najmu.

  • Ale pierdoły co ma wielkość kupna mieszkania do kwarantanny Co on myśli że będziemy do końca życia żyć w kwarantannie..bez sensu

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

  • 3:50 prawdziwy X-pert 😂😂😂

  • 17:48 to fajnych masz znajomych.. 😐 🙄

  • To wszystko to gdybanie. Nikt nie wie, co się stanie. Jeżeli ceny spadną, to tysiące ludzi czeka z gotowymi pieniędzmi na te mieszkania.

  • Masz rację, ale z mowy ciała widzę że przeinwestowales

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

    • dokładnie widać strach, pewnie się boi że żona go zostawi, przegrywy nie są kochane xD

  • Już któryś raz próbuję obiektywnie posłuchać, ale ten gość jest absolutnie niekompetentny. Jakoś może mu w tych nieruchomościach idzie, ale pewnie żona trzyma biznes, bo kumata babka z niej. A gość tak się gubi i miesza w tych swoich wypowiedziach... "Developerzy mniej budują w czasie epidemii, bo problem z pracownikami"No tak, facet już nie wiedział co powiedzieć chyba. Problem to był rok temu. Sukcesywnie od roku problem zanikał. A w czasie Covid-19 to pracowników na pęczki jest. Jakby choć trochę znał środowisko developerów, to nie gadałby takich głupot.

  • Wejdźcie na mieszkania na fabrycznej w Krakowie to zobaczycie cenę 15k za m2... Uśmiałem się z tego niebieskiego dewelopera bo chyba żyje w jakieś innej rzeczywistości... Za 3-4 miesiące będą te mieszkania za pół ceny. Jak za kawalerkę 37m2 chcą 563k, do tego garaż i wykończenie to jest gotówka na pawie 700k. Za jeden większy pokój dla singla. Ten kryzys co nadciąga to chyba wymodlili młodzi ludzie, którzy chcą iść na swoje, ale bańska spekulacyjna sprawiła, że są dla nas te mieszkania nieosiągalne!

    • Już widziałam ten komentarz pod innym filmem...

  • Pomyślcie. Z każdym miesiącem osoby żyjące ze spekulacji na rynku nieruchomości, szczególnie te żyjące z wynajmu krótkoterminowego i na kredytach, ponoszą koszty rzędu 2-3 tysięcy z jednego mieszkania. Poczekajcie kwartał, wtedy ci ludzie będą już do tyłu o prawie 10k. Nie każdego stać, na to by z pensji opłacić dodatkowe mieszkania. A co z tymi którzy utrzymują się z wynajmu? Oni w pół roku będą bankrutami. Dlatego czekajcie

    • A czy to co Pan proponuje to nie jest właśnie spekulacja?

  • 18 lat temu pisali, ze w Polsce brakuje 3 mln mieszkań. Przez 18 lat wybudowano więcj niż 2 mln mieszkań i nadal wg naganiaczy w Polsce brakuje 3 miliony mieszkań pomimo na dodatek, że 5 milionów wyjechało z Polski i więcej umarło niż się urodziło, czy to mieszkaniowe perpetum mobile, takie cuda ?

    • @Państwo Piesto A zna Pan statystyki ile mamy wszystkich nieruchomości . ?? Ile osob przypada na jedną nieruchomość .?? Jakie są tendencje -wzrostowe czy spadkowe.?? Jak wygląda nasz demografia ? Co będzie jeśli na jednego mieszkańca będzie przypadać jedno mieszkanie ..?? Chyba Państwo Piesto siedzą w temacie.

    • A wziął Pan pod uwagę że wiele osób jeszcze te 18 lat temu mieszkało z rodzicami? Teraz w mieszkaniu mieszka średnio 1-2 osoby.

  • Poproszę o jeden chociaż przykład z historii ,ze podczas głębokiego kryzysu nieruchomości drożeją . Dziekuję.

    • Względem waluty - Wenezuela

    • @keg No nie wiem czy chcesz żyć w takich ciekawych czasach ;)

    • @Leon Wagner oby taki czas nie nadszedł... :(

    • teraz tak jest bo zlotowka staniala. facebook.com/MojeBermudy/

    • Nadejdzie jeszcze taki czas że mieszkania beda za darmo... moja babcia po wojnie dostała całe piętro w kamienicy za darmo!! Druga babcia dostała za darmo 20hektarów ziemi rolnej, podczas głębokiego kryzysu nikt nie bedzie placil za wynajmy, kazdy bedzie myslal o jedzeniu.

  • Bialystok na olx 5-6tygodni temu najtansza kawalerka 186tys. 27m2 Dzisiaj na olx najtansza 155tys a za 180tys 37m2

    • @KOmento Bo tak no tam są piękne okolice

    • Kto chce w Białymstoku stoku mieszkać...

  • W jaki sposób zamocowane są książki za plecami Pana Daniela? Wyglądają jakby lewitowały. W szczególności ten efekt widać na książkach mających wstążkowe zakładki :D

  • Dodam jeszcze że każdy ma prawo do swojego zdania ten pan całkiem rzeczowo mówi jak on to widzi jeśli coś wam nie pasuje i sami wiecie lepiej nie musicie go słuchać i jad wylweac....

  • Widzę zbiór zdespewoanych naiwanikow myślących ze mieszkania będą tańsze o 50%.coś potanieją ale jeśli będzie to 15 20 procent to max sam czekam na okazję i chętnie dokupię kilka a takich ludzi co mają oszednosci i chcąc uciec przed inflacja jest więcej. Nie znam się na giełdzie więc co jest lepsza inwstycja niż mieszkania chętnie się dowiem.

  • Bardzo podoba mi się jak prowadzisz rozmowę, jesteś przygotowany do niej, nie wcinasz się nadmiernie.

  • Słaby wywiad... braki podstawowej wiedzy ekonomicznej i dorabianie teorii, na zasadzie wydaje mi się... kolega mówił:(

    • Państwo Piesto Błędne założenia o racjonalności decyzji zakupowych, rozumiem, że chodzi o koncepcję „homo oeconomicus”, która już wielokrotnie była obalana badaniami empirycznymi. Jak można porównywać miasto v. wieś, jeśli charakter nieruchomości jest zupełnie inny? Tłumaczy to trochę dziwnie sformułowane pytanie, ale mimo wszystko nie powinno się tego w ten sposób zestawiać. Jak można opowiadać głupoty o wyższej rentowności w dużych miastach, kiedy przykłady mniejszych miast jak Częstochowa, Katowice pokazują dużo wyższe rentowności niż w Krakowie czy Warszawie? Czyli co kryzys spowoduje odwrócenie tej sytuacji? Mówimy o miastach, gdzie wogóle funkcjonuje rozwinięty rynek najmu... nie porównujemy miast na poziomie kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców. Rentowność zależy od wielu czynników, akurat większość z nich działa negatywnie w dużych aglomeracjach - bardzo duża konkurencja. Pytanie podstawowe o jakiej rentowności mowa i jak ją definiujecie? Teoria na temat zakupu metrażu mieszkania w zależności od dochodu... totalna głupota, mieszkanie ma służyć realizacji celu.. zupełnie inny ma singiel a zupełnie inny rodzina 2+2 czy 2+3. Nie ma tu wprost przełożenia na metraż. Jeśli by taki był to dlaczego wraz z „bańką” na rynku wciąż prym wiodły mieszkania małe (kawalerki lub mieszkania 2 pokojowe do. 45-50m2). Może dlatego, że zmienia się dominujący model rodziny?;) Hmmm Stopy procentowe a niewidzialna ręka rynku... tu się uśmiałem:-D Adam Smith kreśląc tę koncepcje nie zakładał tak dużego interwencjonizmu Państwa i instytucji, więc korzystanie z jego teorii w dzisiejszej sytuacji jest bardzo rażącym uproszczeniem. Niestety ... sam chciałbym więcej tej niewidzialnej ręki w gospodarce. Ekonomia to nie prawo... tu logika nie działa w tak oczywisty sposób;) Zawsze bawi mnie jak prawnik analizuję gospodarkę:) W tej kwestii dużo lepiej sprawdza się psycholog.

    • Proszę uprzejmie o informacje jakiej podstawowej wiedzy ekonomicznej mi brakuje. Chętnie sie douczę.

  • 10:25 Zna ludzi co zarabiają 2-3 tyś :D Skąd ten gościu się urwał. Większość klasy średniej zarabia 2-3 tyś na głowę i takie małżeństwa biorą właśnie kredyt na mieszkanie.

    • ​@Państwo Piesto Co z Lublina? Znasz te osoby, tak? Chyba obracacie się już tylko w kręgu inwestorów i osób majętnych, dlatego nie widzicie tych osób które kupują mieszkania żeby mieszkać i w nich żyć. Mediana zarobków w Polsce to około 3000-3300zł netto.

    • Z Lublina

    • No nie wiem , mi się wydaje że większość zarabia conajmniej 4-5 tyś na rękę na osobę oczywiście łącznie z kwotą zarobioną poza systemem.

  • Z tym Rzeszowem to bym się wstrzymał, bo w ilości hoteli miasto wypada bardzo wysoko, to jest naprawdę duża branża u nas. Może nie stricte turystyka, ale wizyty biznesowe, konferencje itp.

  • Ja zrobię to samo co w 2008 roku. Poczekałem spokojnie i kupiłem dwa, jedno w 2011 roku, a drugie w 2012. Cena kupna była wtedy niższa o 40% niższa od tych z 2008 roku.

    • Państwo Piesto jak nie było 2007/2008 średnia cena w Warszawie dobiła do prawie 9k za metr a w najtańszym okresie było nawet poniżej 6500 zł.

    • A w jakim mieście. W stolicy nie było takich spadków.

    • Paweł Zawadzki to samo 💪

  • Po suszy rolnictwo wcale nie straciła nic a nic

    • Jak nie straciło . Wszystko zdrożało , utrzymanie ziemi a nie zostały jeszcze zobowiązania spłacone . Kryzys w rolnictwie trwa i będzie coraz gorzej bo nie ma popytu. Ludzie nie kupują żywności polskiej tylko zagranicznej a nasze produkty są celowo nie skupywane aby inne kraje mogli kupić za bezcen a swoje syfy sprzedadzą polakom w Biedronkach czy Lidlu a konsument się cieszy bo tanie a oni cwani polska żywność wykupią za grosze na swój rynek i zdrowa żywność będą mieć. Jeszcze za suszone rząd nie zapłacił rolnikom z tamtego roku . Nie ma pieniędzy. Rolnik jak dorabiał to mógł w gospodarkę inwestować ale teraz ani pracy dodatkowej a ta jest nie opłacalna ...robi bo ma zobowiązania .... Myślisz ,że woda , cieki, media , podatki, opłaty urzedowe, agencyjne i składki swoje i rodziny z czego zapłaci jak w tamtym roku nie miał plonów ... To nie jest tak jak w mieście pójdzie do pracy 1900 zł ma netto i ma wyjebane , a resztę pracodawca opłaci.. Każdy by tak chciał ... Jakby na wsiach były zakładu pracy albo blisko wsi to nikt by w polu nie pracował bo sam sprzęt jest drogi a myślisz ,że to za gotówkę ! Wszystko kredyt i te głupie projekty unijne niby dostaniesz ale potem trza spłacać. Wiesz ile to kosztuje ... Sam weterynarz ile kosztuje ... Młodzi rolnicy to już nie chcą i wędrować w coś co po prostu jest nie opłacalne i przynosi koszty. Natomiast ci ,którzy mają zobowiązania muszą je spełnić i tkwić w tym bo ich po prostu nie stać aby zwrócić kasę. A ile jest niepełnosprawnych młodych rolników co nie mają pomocy , bo pole im się wlicza do dochodu. Jeszcze kilka lat a na wsiach będą mieszkać ludzie z miasta w pięknych domach. Zacznij czytać ustawy i kryteria .... Lepiej zarobić minimalną niż być rolnikiem i mieć dochód raz na rok o połowę mniejszy jak nie zerowy po odliczeniu kosztów. Ludzie się przyzwyczaili do pracy i myślą ,że mają , że jakoś będzie ale ani wakacji , ani odpoczynku .... Śmieci zdrożały a przychodów brak. Ile osób z miasta pojedzie do rolnika aby coś kupic? Żaden bo mu szkoda na paliwo ... Bo za daleko ... Dlatego rolnictwo upada. W mieście to zawsze lepiej bo praca jest , tanie mieszkanie , co miesiąc jesteś w stanie opłacić swoje wydatki a zobacz na wsi , musi wszędzie dojechać paliwo , bez auta nie da się funkcjonować... Kursy szkolenia wszystko płaci... Niektórzy to naprawdę myślę , że samo rośnie samo się zbierze a jak sami idą do pracy na 8 h to są tak już przerobieni i narzekają ,że wszyscy mają lepiej .... Ale myślenie osoby bez muzgu

  • Cienka ta rozmowa jak sik motyla, może słabsza dyspozycja umysłowa gościa, nie wiem. Zdarza się. Żeby Pan Piesto bronił w komentarzach swoich racji, albo je klaryfikował, to pół biedy. Ale wpadła Agnieszka Piesto i napastliwym tonem robi pozamerytoryczną borutę w komentarzach. Książkowy przepis na wizerunkowe sepuku tego gościa.

  • U mnie deweloperzy budują na potęgę, robotnicy pracują nawet w niedziele.

    • @Państwo Piesto Zgadza się. Ale deweloperzy są też umoczeni kredytami w ziemi. Na jednej budowie dopiero wczoraj kładli maty izolacyjne pod fundamenty. Czyli tego też nie zostawią, tylko będą lać ławę a potem pogonią garaż podziemny i kolejne kondygnacje.

    • Jak zaczęli to nie opłaca im sie przerywać. Przekroczyli Tybr i nie ma odwrotu. Lepiej im skończyć i sprzedać na lekkiej stracie niz sprzedawac na tym etapie.

  • Deweloperzy się nie liczą, ceny kreuje rynek wtórny, a nie pierwotny.

    • @Państwo Piesto Prawda. Jedno nie przeczy drugiemu. Oboje mamy rację. Na ceny ma wpływ popyt i podaż, ale na rynku wtórnym. Rynek pierwotny nie ma praktycznie żadnego wpływu, bo jest baaardzo malutki w stosunku do wtórnego.

    • Nieprawda. Na ceny ma wpływ popyt i podaż.

  • Państwo drukuje pieniądze, ludzie obawiają się inflacji (nawet hiper inflacji) , wyjmują oszczędności z banku (Ci którzy mają) i lokują w różne rzeczy. W agencjach nieruchomości idzie teraz bardzo dużo działek. Mieszkania też się sprzedają.

  • W Polsce nie brakuje mieszkań.

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

  • 18:02 spadek stawek w budowlance to chyba w Warszawie w Szczecinie dekarze (akurat takiej firmy potrzebuję ) mają jeszcze więcej niż przed nie idzie się o termin doprosić ...

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

  • A ja wiem jak będzie... Jak większość komentarzy pod filmem jest negatywnych o inwestowaniu w nieruchomości to będą spadki i na odwrót . Póki co widać że spadki przed nami.

  • skoro jest pana prawnikiem to moze lepiej zostać tylko przy prawnikowaniu?

    • @Marcin Kubiszyn jeśli jesteś od wszystkiego jesteś do niczego

    • No tak, bo jeśli ktoś ma wykształcenie w jednym kierunku to już nie może obrać innego kierunku życiowego, nawet jeśli ma dużą wiedzę i doświadczenie, co za ograniczone myślenie.

    • A potrzebuje pan porady prawnej?

  • To już naciągany wywiad. Zawsze powtarzam, że osoby żyjące z nieruchomości nie do końca są wiarygodni.

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

    • rynek nieruchomości jest inny z wielu powodów. bańka jest ewidentna. kreacja akcji kredytowej jest zbyt duża, zbyt wiele mieszkań jest kupowanych na szybką sprzedaz, pod wynajem cierpią na tym Ci którzy muszą kupić pierwsze M.. bo luka podażowa dla takich osób jest bardzo duża bo powiększana przez spekulantów. cena idzie w górę i w górę.. przy większym default cie na tych kredytach banki będą musiały przykrecic kurek z akcją kredytowa i z rynku ujdzie powietrze dojdzie windykacja niesplacanych mieszkań bankom spadną wskażniki LTV , PMI i.. w skrajnych przypadkach będą chciały dodatkowego zabezpieczenia lub wypowiedza umowy. bańka pęknie, ceny spadną, patrz Ukraina kilka lat temu.. poza tym prosta kalkulacja czas i stopa zwrotu mieszkania pod inwestycje Warszawa czyli kupuję i wynajmuje dla mieszkań kupionych przed 2004 jest bardzo opłacalne po 2006 nadal ale mniej opłacalne 2008 we frankach opłacalność bez komentarza dla lat 2011-2015 kupionych za kredyt w złotych opłacalność standardowa dla mieszkań 2015 -2020 spada musisz bardzo dużo zainwestować i.. ponieść duże ryzyko żeby mieć bardzo przeciętna stopę zwrotu albo stratę przy odległościach czynszowych jakiś problemach z najemcami ich płynnością finansową w czasie. kryzysu czego prawdopodobieństwo zanotowalo skokowy wzrost w obecnym czasie. to tak na szybko i w uproszczeniu ale każdy myślący zrozumie.. nie będę się powtarzał że mam dość BLEFU.. tego w stylu kupna większych mieszkań w kryzysie :) etc..

    • @Marcin Kowalski Szanowny Panie, ale tu nikt pana nie nakłania ani do kupowania ani do sprzedawania niczego! Dużo zdrowia życzę.

    • Dzięki za opinie ale podaj jakiś argument oraz napisz kto jest Twoim zdaniem do końca wiarygodny.

    • 100 procent racji mam juz dosc sluchania tego BLEFU jest przeszacowanie teraz musi być giga korekta, ale rozłoży sie w czasie i tyle

  • W Niemczech przed corona virus prognozowano już duże problemy w dwóch najważniejszych branżach jak budownictwo i motoryzacja. Polecam duet ekonomistów Friedrich/Weik. W chwili obecnej nikt nie jest w stanie do końca przewidzieć jak się gospodarka będzie zachowywać. Rynek nieruchomości w niektórych miastach jak Monachium czy Hamburg były nakręcone na maxa. Kredyty jednak oferowane były na bardzo niskim oprocentowaniu. Stad zmiana tendencji i zakup nieruchomości. Jestem ciekawy jak będzie rynek wyglądał w Poznaniu. Dużo nadal się buduje. Rynek pracy mocno związany z niemiecka gospodarką. I do tej pory najniższe bezrobocie w Polsce. Patrząc optymistycznie może jednak uda się Polsce wyjść dobrze z kryzysu...A może coś nawet ugrać. Pozdrowienia zza Odry

  • Słaba rozmowa. Cały czas te same teksty

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

  • Mnie tylko ciekawi na czym stoją książki które są za tym panem?

    • Mowil w poprzednim odcinku

  • Zapytaj o tą szablę. Co to stoi z lewej. Bo mnie łona bardziej interesuje niż nie ruchomości. Fajno wygląda po lewej szabla po prawej krzyż. I dopytaj czy jest prawdziwa czy nie? Czy ma wiecej? I niech jom pokaże!

  • Potwierdzam argument "ludzie nie chcą kupować kawalerek z uwagi na >>perspektywę kwarantanny

    • a kto chce mieszkać jak szczur w klatce bez prywatności w jakimś zasyfionym betonowym mieście? - niewolnik

  • Do kogo należy ten kanał

  • To co pan opowiada to trochę troszeczkę prawdy posiadam firmę dolewperskom to jest zastój ze masakra to dopiero jeszcze będzie gozej strach myśleć

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

  • stale oprocentowanie kredytu to taki chwyt reklamowy, banki sa w stanie zmienic umowe, sprzedac kredyty innym podmiotom, albo jeszcze inne sztuczki zrobic, stale oprocentowanie to moze byc na rok moze dwa, pozniej jak bank bedzie chcial to zmienic to zmieni

  • Akurat Rzeszów to zły przykład, bo to najszybciej rosnące miasto wojewódzkie ! Ceny mieszkań są prawie takie jak w Krakowie! Rzeszów to wielki plac budowy, pochłania sąsiednie wsie i wkrótce przybędzie my kolejne 10 tysięcy mieszkańców, to co innego niż wyludniająca się Łódź, Katowice czy Kielce - dlatego w Łodzi jest taniej o 30% niż w Rzeszowie - w Rzeszowie jest dużo dobrze prosperujących zakładów pracy.

    • @Jarosław S Każde statystyki na to wskazują że Łódź to najszybciej wyludniające się miasto wojewódzkie w Polsce, zobacz na GUS

    • Nie wiem czy Łódź się wyludnia kolego. :)

  • Ceny mieszkan beda spadac, ale pomalu, a rosly szybko

  • Pan rozmówca posiada dużo nieruchomości dlatego nie jest obiektywny expertem w tej dziedzinie. Na pewno nieruchomości pójdą w dół Już sprzedający schodzą z cen. Na pewno od 30% do 40% w dół Zależy od miejscówki. Pozdrawiam

    • Barbara Zalewska, w takim razie kto jest obiektywnym ekspertem?

    • Do tego jesteście marksistami wierzącymi że byt kształtuje świadomość. Jak bylem biednym malarzem na wysokościach dojeżdżającym rowerem to też byłem kapitalistą. Jak pani determinuje moje poglądy to pozbawia mnie pani wolnej woli. To jest marksizm.

    • Przecież mówiłem z milion razy że ceny spadną. To jest trzeci film z serii na tym kanale o kryzysie na rynku nieruchomosci.

  • Pytanie moim zdaniem nie głupie - czy przy obecnej prostytucji RPP i Glapy, czeka nas już 28.05. wariant argentyński czy też zostało jeszcze parę miesięcy to Historycznego Upadku Polski ?

  • Cześć Wojtek, jestem Twoim słuchaczem od dawna i super, że nagrywasz filmy z mądrym i ludźmi, ale jeśli chodzi o rynek nieruchomości to zawsze pojawia się temat mieszkania w miastach WaWa itp. A co z osobami, które chcą budować dom, co z cenami surowców itd. Jest wiele osób, które mają gdzieś z tylu głowy czy czekać z budową czy może jednak nie. Nie do końca wyczerpujesz temat. A mam pytanie odnośnie tego filmiku: czy skoro deweloperzy będą ograniczać ilość budów to czy popyt na cegłę i inne materiały budowlane spadnie co wywoła obniżkę cen ? Dziękuję za Twój wysiłek i wkład w to co robisz, pozdrawiam 🙂

    • Zajmuję się budową domów w stanie surowym i myślę że spadki o 10-20% są realne szczególnie materiały. Jeśli zaś chodzi o robociznę przewiduję 3 letnią stabilizację cen (może trochę w dół może trochę w górę). Dlatego budowanie w 2021 i 2022 to dobry okres później może znowu rosnąć. Chociaż prorokiem nie jestem i czas pokaże.

    • Pytanie do Wojtka ale może moja odpowiedź będzie pomocna: oczywiście że ceny materiałów spadną. Przez ostatnie lata boomu rosły szybciej niż same nieruchomości. Zwłaszcza materiały budowlane do budowy bo te do wykonczeniówki nieznacznie rosły. Ukłony

    • Zakup cegieł, czy pustaków, to stosunkowo niski wydatek przy budowie domu. :)

    • Zgadzam się z kolegą wyżej i podbijam temat.

  • Rynek nieruchomości wchodzi w długotrwałą i wciąż narastającą recesje. I to niezależnie od obecnego ( przyśpieszającego ten proces) kryzysu spowodowanego chińskim wirusem. Przyczyną jest demografia . Polaka , tak jak i wszyscy nasi sąsiedzi będzie się gwałtownie starzeć i wyludnić. Chwilowo proces ten mógłby przyhamować dalsza imigracja z za wschodniej granicy , ( tam jest niestety jeszcze gorsza demografia - a Polska będzie tylko jednym z potencjalnych kierunków emigracji - dużo mniej atrakcyjny niż bogate państwa zachodniej Europy . Poza tym , chłonność polskiej gospodarki nowej siły roboczej bardzo szybko może wyparować , w zależności od sytuacji gospodarczej ,więcej jeśliby gospodarka w Polsce mocno przysiadła , nasz kraj może przezywać kolejny ’ boom’ emigracyjny ,tak jak w latach. 2004-2009 , a to by spowodowało kolejny wzrost podaży pustych nieruchomości ) Ci którzy szacują niedobór mieszkań na 3 miliony , to jacyś zwodziciele . Oznaczało bo to ,ze od 6 do 9 milionów ludzi w Polsce nie ma gdzie mieszkać. Jak widzę oferty na sprzedaż ,to jest przeogromna podaż mieszkań i domów ,które wiszą miesiącami i będzie ich coraz więcej. Pare lat temu jadąc autobusem miejskiej komunikacji w pewnym 40 tysięcznym miasteczku, ( wracałem z centrum na przedmieścia - ogromne osiedle domów jednorodzinnych budowanych w latach 70 ) kiedy w raz z innymi pasażerami wysiadłem na przystanku , nagle uświadomiłem sobie ,ze w grupie 14 osób ,jestem najmłodszy z nich ( już wtedy byłem po 50 ) wszyscy to emeryci . Moja mama mieszka na tym osiedlu sama w wielkim 5 sypialnianym domu , a mój własny dom ,na przeciw jej domu przez większość roku stoi pusty. ( Zreszto ,nie jedyny na tym osiedlu ) Prawie wszędzie mieszkają tylko starzy ludzie. Z kilka - max kilkanaście lat całe te pokolenie odejdzie , a rynek nieruchomości będzie zasypany fala coraz tańszych ofert. Wiem , ze tego typu miejsc w Polsce już są setki , a będzie ich tysiące. Myśle , ze ceny w dużych miastach , mogą jeszcze przez pare lat się utrzymywać na dotychczasowym poziomie , ale one również nie unikną poważnych spadków . Na prowincji kraju będzie Detroit .

    • Państwo Piesto tak jak i brak tlenu w perspektywie 10 sekund. O zjawiskach demograficznych nie mówi się w perspektywie dwóch lat , tylko dziesięcioleci . Zmiany demograficzne , choć gwałtowne z punktu historycznego , są dużo wolniejsze gdy obserwuje się z perspektywy indywidualnego człowieka . Ale nie miej są rzeczywiste i zauważalne . ( to tak jak obserwowanie rosnącego drzewa , ) inwestowanie w nieruchomości , z reguły ma charakter długoterminowy , i powinno być dobrze przemyślane. Czasy wzrostów , najprawdopodobnie mamy już za sobą . W Japonii do dzisiaj ceny nieruchomości w Tokio , nie wróciły do poziomów z cen z roku1990. A minęło już 30 lat. Nie mówię ,aby nie kupować nieruchomości . To wciąż jest i pozostanie dobra inwestycją w rękach rozsądnych ludzi . Zalecam tylko ostrożność , nie kupować byle gdzie , i za każda cenę bo ’ taniej nie będzie ’. otóż będzie , w realnych cenach ( przeliczając na złoto ) będzie coraz taniej. Dlatego wchodź w nieruchomości , tylko kiedy naprawdę tego potrzebujesz , stać cię , i realna perspektywa spadku cen , i tak nie miała by wpływu na twoja decyzje ( masz dość mieszkania u rodziców , czy tez wynajmowania u kogoś , wiesz tez ,ze nie zmiana miejsca zamieszkanie jest bardzo mało prawdopodobna , ewentualna podwyżka rat kredytu hipotecznego cię nie zadławi itp ). To co napisałem ,to tylko uczciwe przedstawienie perspektyw rynku nieruchomości w Polsce . Sugerowanie ,ze nikt nie może wiedzieć czy ceny będą dalej rosnąć ,czy nie , to trochę wątpliwej jakości analiza. ( to tak jakby twierdzić ,ze nie można przewidzieć wpływu na przyszłą cenę ropy naftowej zjawiska gwałtownego wzrostu rynku pojazdów elektrycznych + starzenie się społeczeństw / oczywiście ze można , tak jak można było przewidzieć ze wprowadzenie technologi aparatów cyfrowych będzie miało negatywny wpływ na rynek produkcji filmów do lustrzanek / przykładów można mnożyć ) W lutym 2006 jadąc przez Irlandię , przeżyłem szok ; cała lrlandia to był jeden wielki płac budowy , tak jakby każdy obywatel tego kraju wpadł na świetny pomysł wybudowania nowego domu . No i wybudowali. Moj znajomy z Londynu kupił w 2005 roku dom na wsi w rodzimej lrlandii za 240 tysiecy euro , zainwestował dodatkowo około 100 euro ( dobudował dużą kuchnie i jadalnie ( miał uruchomić Bed& Breakfast). niestety , nadszedł kryzys roku 2008 , żona zmarła mu w 2011 ... a on powiedział mi chyba w 2016, ze nie sprzeda domu , bo nie wie czy by nawet dostał 100 tysiecy euro za niego.. takich historii jest wiele.

    • Demografia nie ma dużego wpływu na ceny mieszkań w perspektywie dwoch lat. Wyjątkiem jest migracja.

    • Piotr Koscinski Zgadzam się z tym co napisałeś. Kluczem do spadku cen w długiej perspektywie będzie demografia. Moje pokolenie czyli 40 latkowie kupili sobie własne mieszkania, natomiast nasze dzieci dostaną mieszkania po naszych rodzicach, czyli dziadkach, którzy są z roczników 40-50 i właśnie weszli w wiek 70-80 lat i zostawią mieszkania wnukom. Od lat 90 rodzi się coraz mniej dzieci i za chwilę umierających dziadków będzie więcej niż wnuków wchodzących w dorosłość. Za jakiś czas będzie zalew mieszkań na wynajem i zacznie się wojna cenowa , najemców będzie mniej niż mieszkań na wynajem, jak ktoś wynajmuje mieszkanie odziedziczone lub otrzymane w spadku zarobi mniej, gorzej jak ktoś kupił mieszkanie na kredyt , aby robić biznes na wynajmie, wtedy może nie zarobić nawet na spłatę kredytu.

  • Jak pkb spadnie o 15 % to bedzie to sukces i uznam że kraj się wybronił( nie interesują mnie dane rzadowe). O czym ten człowiek opowiada? Nie wrzucajcie bredni ludzie Bo ktoś was do sądu poda. Pękła bańka na rynku nieruchomości i ceny w najlepszym wypadku zostaną na niezmienionym poziomie a dojedzie je inflacja. To jest optymistyczny scenariusz na ta chwilę. Moze sobie Pan w nich zamieszkać albo sprezentowac rodzinie. Nic tu się już nie da zrobić.

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

  • 17 km od Rzeszowa jest na przykład Łańcut, bardzo turystyczna miejscowość :)

    • @Państwo Piesto Polecam z całego serca. I zapraszam:)

    • W tym roku odwiedzę Łańcut skoro polecasz. Będę akurat niedaleko.

    • @90xer Przynajmniej dwa razy tyle!!!

    • bardzo? ile ma turystów rocznie, bo kraków jakieś 12 milionów

  • Bez sensu takie wróżenie z fusów

    • @Agnieszka Piesto inwestuje sie w tanie aktywa. Nieruchomosci na chwile obecna na pewno nimi nie są. Są czymś czym byly akcje na GPW w 2007r. i kryptowalutami w 2017r. - totalną bańką

    • @Agnieszka Piesto Przy realnie ujemnych stopach procentowych nieruchomości doskonałe zabezpiecza kapitał. W skali max 2 lat rynek wróci do wzrostu o ile wcogole będzie jakikolwiek spadek bo moim zdaniem nie będzie.

    • a pan z jakiej branży? A co pan rekomenduje jako inwestycje?

  • Woda już i tak jest strasznie droga

  • Bezrobocie wzrośnie na 20% i ceny Bendą szły w górę 😄😄😄 Dobre Ceny pójdą w dół i to -40%

    • @Agnieszka Piesto nie chcę rozsiewać negatywnych informacji ale tym razem to coś głębszego niż plandemia, myślę że ludzie wypierają to na siłę z umysłu... życzę Państwu i sobie powodzenia :-)

    • @Agnieszka Piesto proszę tą myślą żyć 😉

    • Nie w dużych miastach gdzie bezrobocie będzie niższe.

  • Obronią się gwarantuje uszło powietrze ale Bańka pompowana będzie

    • @Agnieszka Piesto a co gdy za 5 lat od dzis standardem w korpo bedzie "pracuj skad chcesz" ? Dalej korposzczury beda preferowac Mokotow za 15k za metr czy moze dom z dzialka na mazurach w cenie 30m klitki na Mokotowie?

    • Duże miasta będą zawsze przyciągać ludzi, gdyż będą mieć więcej szans na znalezienie dobrej pracy.

  • Hahhaahah jebłem 3:49

    • @Państwo Piesto NIE NIE NIE. Powiedział Pan na filmie, że popyt na małe mieszkania będzie spadał, ponieważ ludzie nie chcą siedzieć w małym mieszkaniu przez wirusa i będą kupować większe mieszkania. Teraz mi Pan odpowie na pytanie : Ile ludzi w Polsce decyduje się na zakup mieszkania mniejszego, jeżeli stać ich na większe mieszkanie, a następnie jak taki procent ludzi może mieć wpływ na ceny nieruchomości? Wszyscy wiemy że Polacy zadłużają się tak bardzo na ile ich tylko stać.

    • Powtarzam co powiedziałem 3:49: wszystkie ceny nieruchomosci będą spadać. Spadki będą bardzo duże. Większy popyt na siedliska jest faktem. Jeśli kogoś bedzie stać na większe mieszkanie to kupi większe. Zmieniają sie preferencje konsumenckie. Jesli uważasz że wszystko walnie o 70%, apokalipsa sw. Jana, kopmy ziemianki, to jesteś w błędzie, nie pisz nienawistnych komentarzy bo mnie palce bolą od odpisywania. Pomyśl o moich palcach. Ukłony

    • Ciekawe ile osób z tych 30k które obejrzało ten film faktycznie wierzy w słowa tego gościa xDDD Przeciez to się nie trzyma kupy

    • @Agnieszka Piesto nie idzie słuchać takich głupot

    • trochę kultury by się panu przydało

  • Też tam byłem ludzie z reklamówkami z biedronki wypelnionymi pieniędzmi bili się w kolejce by kupić nie jedno dwa mieszkania ale po 6-8 mieszkań, niestety nie wszystkim się udało, Ci na końcu kolejki kupili tylko po 1-2 mieszkania i płacząc biegli do kolejnego dewelopera by dokupić jeszcze kilka mieszkań, jednak jeden mistrz podjechał kamazem z burta pełną pieniędzy i mówił że kupuje całe osiedle ake mu się nie udało i jechał do kolejnego dewelopera, jeden jednak przebił wszystkich i latał samolotem szukając jeszcze nie sprzedanego osiedla w celu jego zakupu, mówię wam co to się dzieje... 😛

    • Co ty bredzisz,raklamówka nie była z biedronki tylko z folii ,a to wszystko miało miejsce w Kopydłowie Górnym

    • A były w tej bajce smoki?

  • 3:49 Danielu co ty pierd?!

    • @Państwo Piesto ok👍

    • Drodzy, tlumacze co powiedziałem 3:49: wszystkie ceny nieruchomosci będą spadać. Spadki będą bardzo duże. Większy popyt na siedliska jest faktem. Jeśli kogoś bedzie stać na większe mieszkanie to kupi większe. Zmieniają sie preferencje konsumenckie. Jesli uważasz że wszystko walnie o 70%, apokalipsa sw. Jana, kopmy ziemianki, to jesteś w błędzie, nie pisz nienawistnych komentarzy bo mnie palce bolą od odpisywania. Pomyśl o moich palcach. Ukłony

    • "Jeśli bedzie go stać". Mówiłem że spadają wszystkie ceny ale ceny siedlisk, dużych apartamentów wolniej. Dobrze powiedziałem.

    • Mam wrażenie że miesiąc temu mówił z sensem. Teraz wygląda to tak jakby ktoś mu powiedział, ej nie można mówić że ceny spadną, weź idź w zaparte.

    • Masz łapkę w górę. Trafny komentarz.

  • Daniel cos zbladles ... bedzie dobrze ... keep the faith!!

    • @Krzysztof Kozłowski ruch już jest :)

    • @Agnieszka Piesto ruch jak będzie na mieszkaniach dopiero zobaczymy w nastepnym roku

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

    • Puder i post wodny 😊

    • hahahahahaha on żył w świecie że po dwóch tygodniach zamknięcia będzie jak było i się zdziwił. zobaczymy co będzie gadał za 2 miesiące wtedy będzie blady

  • Wow jaka diametralna zmiana poglądów. Teraz już pasują do obecnej sytuacji. Czyli już zrozumieliśmy że jest brak pracy, brak kredytu, i teraz będzie problem z inwestycjami. Teraz się zgodzę . 4-6tyg temu to była abstrakcja .

    • @Państwo Piesto mówiłeś że ceny spadają HAHA bo napisalismy ci miesiąc temu że ceny będą spadać

    • Polecam moj wywiad dla nam zalezy sprzed miesiąca. Nie zmieniłem poglądów. Mówiłem w połowie marca dla Veto i na Państwo Piesto że ceny już spadają za co dostawałem spore baty.

    • hahahaah poczytał komentarze ?:) tylko że znów jest do tyłu o miesiąc. powinien nagrać film co będzie za miesiac poczytał by komentarze i byłby w temacie

  • Będzie płacz i zgrzytanie zębów na rynku nie tylko nieruchomości, przed nami kilka lat bujania na pokładzie

    • @Marcin Malinowski bujanie pokładem to trafny opis. Agnieszka tak napisała pewnie pod wplywem hejtu w komentarzach. kwarantanna cofa nas gospodarczo o około 10 lat. To bardzo fatalna informacja ale rynek dalej będzie istniał. Będą okazje, bankructwa i nowe fortuny.

    • Szanowna Pani Agnieszko podziwiam Pani optymizm, pogadamy za rok, będzie się działo, powrót do lat 80-tych, jak Pani widzi mi do śmiechu nie jest. Bandziory w natarciu i jak na razie przegrywamy...niestety

    • @Agnieszka Piesto hahahahaha wy ludzie żyjecie w jakimś innym świecie.

    • Spokojnie niech pan jeszcze nie płacze.

  • Szkolenia wyznacznikiem podaży nowych inwestycji....hahah

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

  • Palant nie expert ....hahaha

    • Agnieszka Piesto tak sie pani tylko wydaje , pani expert...

    • A pan jest bez kultury!

  • Najważniejszy czynnik pominięty to depopulacja. Rynek polski jest około 15 lat za japońskim. Tam z rynku wyparowały zainwestowane biliony US$. Ale są miejsca, gdzie ceny się trzymają. Uczcie się old age society economics. Staruszki wolą wydawać kasę na opiekę lekarską i podróże a nie beton. Nikt go do grobu nie zabierze. Polska zgadziła się na masowe mordowanie nienarodzonych - czeka ją ten sam los. Eutanazja rentiera.

    • @Agnieszka Piesto Czysto humorystycznie, Pan Stanisław Adamczyk nie zna pewnie wiele takich staruszek, bo wszystkie wyjechały i nie ma okazji ich spotkać. ;)

    • Ciekawe ile zatem zna pan staruszek, które sprzedały swoje mieszkanie i zaczęły podróżować.

  • Nie rozumiem po co ludzie tak sie spieraja, spadnie, nie spadnie. Kochani to jest kapitalizm, srednio co 10 lat jest reset, oczyszczenie gospodarki... dzieki kryzysowi 9 lat temu udalo mi sie kupic dom w UK. Teraz bedzie okazja aby kupic wiekszy. To samo tyczy sie PL, stawiam teze ze polski rynek nieruchow to hiszpania z 2008 roku. Tu sie budowalo juz w wiekszosci pod wynajem krotko czy dlugoterminowy. Rynek wyparowal. Nie ma dosc ludzi aby zapelnic juz wybudowane mieszkania. Te mityczne brak 3 mln mieszkan opieralo sie na artykule analaa ze 1/3 gospodarstw domowych to beda single...doslownie wszyscy to podchwycili. Rynek bedzie hamowal powoli, ludzie maja kredyty mieszkania domy w trakcie realizacji, dajcie czas rynkowi a za rok zobaczycie calkiem inny swiat. Pozdrawiam!

    • Zrobmy maly challenge, niech ktokolwiek poda mi Jeden solidny powod przemawiajacy za chocby utrzymaniem obenych cen. Zgadzam sie ze jeszcze 3 miesiace temu ,,,duzo,, przemawialo za wzrostami. Jeszcze raz rynek, zycie pokazalo jak potrafi powiedziec Sprawdzam. 1 solidny argument ...

    • Czas pokaże.

  • A tam glupoty i pobozne zyczenia goscia ktory jest wkupiony w mieszkania az po uszy. Przyjdzie kryzys ekonomiczny i bezrobocie. Bezrobocie doprowadzi do tego ze ludzie zakredytowani pod korek zaczna w panice sprzedawac mieszkania jak tylko banki zaczna slac listy i upominac sie o pieniadze. Ludziska nawet nie dostana kredytow na nowe zapkupy mieszkan a co dopiero fantazjowac o jakims popycie na mieszkania. 2 Lata spadkow na rynku mieszkaniowym beda. Takze spokojnie sobie siedziec i czekac a nie pchac sie w mieszkania na szczytach cenowch. Widac po oczach eksperta ze nie sypia za dobrze. Ja tez bym nie spal gdybym byl zakredytowany w tym momencie pod korek. Mowa ciala mowi tu wszystko. Fear 18:32

    • @Agnieszka Piesto Nie probowalem, ale ja mam juz troche lat. Mlodsi ode mnie zrobia to bez wahania. Swoja droga podziwiam Pania za optymizm i wsparcie dla meza. Takich kobiet jak Pani coraz mniej. Zycze zebym sie mylil co do przyszlosci

    • @greg sokolowski Auchan się zamyka i do Polski wchodzi właśnie inna sieć Mera. A czy Pan kiedyś jako dorosły człowiek próbował mieszkać z mama i żyć z jej emerytury? Zapewne nie. Osoby które straciły pracę będą jej szukały aż znajda.

    • @Agnieszka Piesto Przeczytalem i coz moge powiedziec. Typowe zaklinanie rzeczywistosci. Po panademii ruch w biurach sprzedarzy wrocil czy ruch na stroniach internetowych wrocil. No coz, tylko jak to sie przeklada na zakup mieszkan? Kredytowanie nie wrocilo, wynajemowanie nie wrocilo. Dzis na na skrzykne otrzymalem: Nowe mieszkania w Warszawie z możliwością negocjacji cen. Sprawdź! Czyli nie ze mozna negocjowac cene, ale juz sam developer mowi ze nawet trzeba skoro zamiescil ta informacje na banerze reklamowym. Nie ma kupcow w czasach niepewnosci. Banki tez podwyzszaja punkt wejscia. Kiedys mozna bylo przyjsc z 5% depozytem dzis 15% to minimum. Dane z UK bo tutaj mieszkam. Gospodarka siadla, GDP kazdego Europejskiego kraju na ten rok przewidywane jest na okolice minus 7-8% . Jesli dojdzie do drugiej blokady ekonomii na jesieni to dopiero wtedy zobaczymy prawdziwe oblicze kryzysu. A dojdzie do drugiej blokady bo przeciez trzeba wyszczepic populacje. Pani Agnieszko spadki cen mieszkan to dluzszy proces niz 2 miesiace. Ceny mieszkan rosna od 2009 roku i spadac beda przez kolejne 2 lata i zadne zaklinianie rzeczywistosci sponsorowanymi artykulami nie pomoze. Pozdrawiam Ps. Artyku z dzisiaj Auchan zamyka sklepy i zwalnia ludzi. No i jak Ci bezrobotni ludzie beda dalej wynajmowac mieszkania w miescie? Wroca do mamy i taty przeczekac kryzys. A ten co kupil mieszkanie na wynajem dla pacownikow z Auchan sam bedzie musial splacac kredyt. Tylko z czego? Jak nie bedzie mial z czego zacznie sie przejmowanie mieszkan przez banki i licytacje a to dopiero pociagnie ceny mieszkan w dol i pisanie o tym ze ludzie wchodza na strone internetowa biur sprzedazy czy przychodza do biur nie pomoze - Auchan biznes.wprost.pl/handel/10348588/auchan-zamyka-nastepne-sklepy-i-znow-zwalnia-ludzi.html Tesco 1500 ludzi poszlo biznes.wprost.pl/handel/10223208/tesco-znowu-zwalnia-prace-straci-niemal-1500-osob.html Po miesiącu epidemii źródło utrzymania straciło pięć razy więcej osób niż na starcie kryzysu w 2008 r. Spadek zatrudnienia z powodu koronawirusa pobił dotychczasowy rekord www.forbes.pl/gospodarka/po-miesiacu-epidemii-prace-stracilo-piec-razy-wiecej-osob-niz-na-starcie-kryzysu-w/0wmrbzz

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

    • jareckc Pani @ Agnieszka Presto obiecuje 7% zwrotu z inwestycji z wynajmu w Warszawie . Sądzę ze jest to bardzo dobry wynik

  • Jestem mocno sceptycznie nastawiony do opinii kogoś kto na filmie o nieruchomościach, w tle, ma na ścianę powieszony krucyfiks a w rogu pomieszczenia szable :D

  • Załamanie gospodarcze mamy dopiero od dwóch miesięcy. Ludzie narqzie nie panikują bo ciągle mówi się o chińskim wirusie a nie kryzysie finansowym. Zakończy się temat wirusa a zacznie recesji i wtedy ludzie zaczną panikować. Okaże się wtedy kto stracił pracę . Tak wiec ktoś kto myśli że spadki jakie miały być już były to chyba jest niepoprawnym optymistą. Realne spadki myślę że zaczną się za pół roku i będą trwały w najlepszej sytuacji 2 do 4 lat.

  • Nie no ja bym raczej powiedział ze Daniel Piesto jest osobą bardzo elokwentną która prostymi slowami potrafi przekazac swoją myśl. Bez zbednego pierdolenia.

  • Boże. Tragedia.

    • @Agnieszka Piesto Spokojnie bo widzę, że jest tu jakieś grono wielbicieli tego pana. Może i jest dobrym prawnikiem, ok. Uważam jednak, że środowisko geodetów, prawników, ślusarzy nie powinno się wypowiadać o zachowaniach rynku i ekonomii, bo później wychodzą takie kwiatki. Zostawmy to osobom które czują rynek - np. Traderowi 21. ;)

    • @Agnieszka Piesto hmm... Słucham? Ciekawe jak szybko przechodzi pani do ataku i wysnuwa daleko idące wnioski znikąd :) Dziękuję za życzenia ;)

    • @Andrew Dembek ok zwracam honor pan sam chciałby się wypromować na eksperta, a to przepraszam :) dużo zdrowia panu życzę.

    • Czyli jednak prawnik wypowiadający się w sprawach ekonomii nie sprostał pańskim wymaganiom :D Tak myślałem.

    • U Pana? Jak. można panu pomóc?

  • "spadki bedą duże" wszyscy tak mówili teraz już sie z tego niektórzy wycofują. Tłumaczą ze ceny bedą takie same, ale mieszkania bedą tańsze bo inflacja nie podniesie ich cen. Obserwuje rózne wyszukiwarki i tylko mała część deweloperów obniżyła ceny realne, może inaczej jest na rynku wtórnym, nie wiem.

  • Kurde, dlaczego my słuchamy prawnika, który się wypowiada o ekonomii? Taka pierwsza uwaga na wstępnie. Oglądam dalej.

    • @Państwo Piesto a co mówiłeś miesiąc temu?

    • @Krzysztof Kozłowski wow! Jestem do niczego bo prowadzę kilka firm.

    • Drogi Piotr Fidala 1. Ekonomisci tytulowani chetnie opowiedzieliby o London School of Economics, napedzaniu konsumpcji i że zawsze sie trochę zmniejsza wartość pieniądza. 2. Czy Mentzen nie jest fizykiem teoretycznym? 3. Pisałem w życiu razem z żoną kilka magisterek z prawa, administracji, psychologii i ekonomii. Żadna sztuka.

    • @Agnieszka Piesto czyli jest do niczego jak prowadzi kilka firm

    • Bo prowadzi kilka firm...

  • Bardzo wartościowy wywiad ! Dziękuję !

    • Raf Petrykowski wartosciowy hahaha

  • 18:08 Chwilę przed dużym bezrobociem ludzie będą kupować jeszcze większe mieszkania niż dotej pory? (::

    • @nanab256 Mowilem nawet w jaki sposob banki zaostrzaja warunki.

    • @Państwo Piesto Nie stać ich na kupienie mieszkania, co najwyżej mają "zdolność kredytową", która utracą jak pójdą na bezrobocie. A jak już wzięli kredyt to go nie spłacą i stracą "swoje" mieszkanie które tak naprawdę jest własnością banku. "pod koniec 2019r" dużo się zmieniło od tego czasu, teraz banki już nie tak chętnie dają kredyty.

    • @nanab256 Zgadzam się że to dotyczy niewielkiego procentu populacji. Nie jednego procentu, bo rodzina zarabiająca medianę na koniec 2019 roku miała zdolność na 420 000zł, ale zgadzam się. alebank.pl/ilu-polakow-stac-dzis-na-zakup-mieszkania-na-kredyt/

    • @Państwo Piesto "Jeśli kogoś bedzie stać na większe mieszkanie to kupi większe." Juz wczesniej na jakiekolwiek mieszkanie bylo stac moze procent populacji, reszta jechala na kredytach. A kto da kredyt bezrobotnemu i to teraz kiedy juz nie tak chetnie daja te kredyty?

    • Drodzy, powtarzam co powiedziałem: wszystkie ceny nieruchomosci będą spadać. Spadki będą bardzo duże. Większy popyt na siedliska jest faktem. Jeśli kogoś bedzie stać na większe mieszkanie to kupi większe. Zmieniają sie preferencje konsumenckie. Jesli uważasz że wszystko walnie o 70%, apokalipsa sw. Jana, kopmy ziemianki, to jesteś w błędzie, nie pisz nienawistnych komentarzy bo mnie palce bolą od odpisywania. Pomyśl o moich palcach. Ukłony

  • Obniżono stopy ale wkład do kredytu wzrósł na poziomie 30-40% więc średnio z tym optymizmem

    • Damian Darek pełna zgoda.

    • @Nocny Marek300 wymagac można... A decyzja zupełnie inna.

    • Większość banków wymaga 20 proc ww

  • Świetne są materiały na tym kanale, ale jak zaprasza się człowieka, który większość jeśli nie cały swój majątek ma w nieruchomościach do rozmowy o przyszłości nieruchomości, to ciężko o obiektywne podejście :)

    • ​@Państwo Piesto Dziekuję, ale propozycji nie przyjmuję :) aczkolwiek przyznam panu rację w jednym. Mój dobór słów faktycznie był nieodpowiedni, a nawet nietaktowny. Może pan to nawet nazwać chamstwem. Dla jednych tak, dla innych nie, w końcu mamy wolność słowa, z którego każdy korzysta według swojego własnego uznania. Tak jak pan nie zawahał się atakować mnie na różne sposoby (mniej lub bardziej udane), twierdząc, że traktuję swoich klientów jak bydło, tak samo ja nie wahałem się wytknąć konfliktu interesów :) Dam już panu spokój, Nie znam pana ani pańskiej kariery na tyle dobrze, żeby w uczciwy sposób odnieść się do tego co pan mówi. Może faktycznie robi pan dużo dobrego i nie ma złych intencji, a może jest zupełnie odwrotnie... Pozdrawiam i życzę sukcesów :)

    • ​@Andrew Dembek Propozycja aktualna. Nienawidzę chamstwa. Mówiłem nawet w tym filmie, że ceny spadną i to mocno. Takich słów użyłem. Nie mam koryta bo nie jestem świnią, ale rozumiem pana przyzwyczajenie: Pan ma 95% klientów anglojęzycznych, którzy zapełniają Panu koryto. Nie naganiam nikogo, bo naganiać można bydło. Rozumiem, że takie podejście ma Pan do klientów anglojęzycznych. W prowadzeniu szkoleń nie ma jeszcze absolutnie nic złego, ale na litość Boską! Zrobiliśmy jedno płatne szkolenie dla 50 osób półtora roku temu na prośbę tych osób. Udzielamy wywiadów i dajemy wykłady zupełnie za darmo od 10 lat! Myśli pan, że żyję ze szkoleń? W innym komentarzu cieszy się Pan, że teraz Excell mi się nie zgadza i mam rzekomo kłopoty, więc te "pozdrawiam i życzę sukcesów" brzmi fałszywie.

    • No pięknie! Więc teraz już przechodzimy do gróźb? W razie czego zachowam sobie ten wpis :) Co ma piernik do wiatraka? To nie piernik i wiatrak, tylko dwa pierniki lub dwa wiatraki. Czysty konflikt interesów. Dziwi mnie, że ze pańska duma została urażona przez użycie zdrobnienia. Kobieta - Kobietka, Samochód - Samochodzik, Żona - Zońcia, Pieniądze - Pieniążki, wymieniać można w nieskończoność. Jeśli pańska żona poczuła się urażona, to jak najbardziej przepraszam ją, nie pana. A to że próbuje pan za wszelką cenę bronić swojego koryta przedstawiając tylko ten najlepszy z możliwych scenariuszy to czysta prawda, i szczerze powiedziawszy mało mnie interesuje, że pan się obraził bo ktoś to panu wytknął. Pańskie argumenty są tak samo słabe jak te przedstawione w wywiadzie. Jeśli 95% moich klientów jest anglo-języcznych, to zapewniam pana, że "zangielszczenie" tak trudnego do wymówienia imienia jakim jest Andrzej, ma ogromny sens. Pozdrawiam i życzę sukcesów.

    • A co ma piernik do wiatraka ze mam majątek w nieruchomościach? Czy podziela pan i wszyscy lubiący komentarz zdanie Karola Marksa że byt kształtuje świadomość? A za mówienie o mojej żonie "żoncia" i używanie terminu koryto przy niej to proponuje spotkanie w cztery oczy i wyjaśnienie sobie tego jak mężczyzna z mężczyzną. Kontakt na mojej stronie. Jak ktos sobie umyślnie anglicyzuje własne imię, " to ciężko o obiektywne podejście:)"

    • @Andrew Dembek mistrz :-) 100 % racji może napisał Pan za ostro ale tego co mówi Pan Piesto nie da się słuchać. :-) niskie stopy ...i co z tego... jest za drogo...za drogo...i jeszcze raz za drogo ochłodzenie a może nawet zmrożenie musi być ;-)

  • Coś Pan trochę blady, Panie Piesto. Czyżby wizja najbliższej przyszłości spędzała sen z powiek?

  • Albo będzie padać albo będzie świeciło słońce.

    • biznes.wprost.pl/gospodarka/10333917/spadkow-cen-mieszkan-nie-bedzie-ruch-na-rynku-nieruchomosci-wraca-do-czasow-sprzed-pandemii.html proszę przeczytać

  • Następny frajer, który zainwestował ojcowiznę w szkolenia i dodatkowo zadłużył się na 10 pokoleń do przodu, kupując mieszkania na górce. Jeśli mieszkania nie spadną o 50% to będą stały puste.

    • @gamson33 Ctrl +C >> Ctrl+V

    • @Agnieszka Piesto Następny naiwny, który zainwestował ojcowiznę w szkolenia i dodatkowo zadłużył się na 10 pokoleń do przodu, kupując mieszkania na górce. Jeśli mieszkania nie spadną o 50% to będą stały puste. I jak?

    • Dzień dobry, a. trochę kultury. b. sami od lat się dorabiamy. Dużo zdrowia panu życzę.

  • Poznań, początek maja 2020 w porównaniu do lutego 2020: w lutym niezwykle rzadko i na krótko pojawiały się oferty mieszkań z 6 z przodu za m2 (6xxx/m2) aktualnie jest wiele ofert z 5 z przdu z m2 (5xxx/m2). W kryzysie ceny nieruchomości spadają z opóźnieniem (dołek po 2008 roku nastąpił w 2009-2010), a teraz zaczęło się już po 2 miesiącach... Bańka właśnie pęka.

    • @Ann Bog Dom się kupuje lub buduje.

    • @Agnieszka Piesto dom się kupuje aby mieszkać ale też żeby był zrobiony solidnie .

    • @Ann Bog Pani Aniu a czy zastawiała się pani nad budową własnego domu? A jaki jest cel pani życia, jeśli wchodzimy już na takie rozważania?

    • @Agnieszka Piesto dla mnie może trwać wiecznie , niech się mentalność ludzi zmieni to byłoby dobrze . Bo ludzie zapomnieli po co żyją . Jak na razie tylko pieniądze im w głowie ... Każdy chce mieć po 4 mieszkania i domy bo mu mało ... tylko żeby mu życia nie brakło.. Ceny mieszkań podrożały a to tylko ,że ludzie chcieli mieszkać na swoim. Za to jakość mieszkań też spadła , nowe budownictwo nie jest dobre, byle jak ,żeby zrobić i sprzedać. Robione budynki w deszcz byle by sprzedać. Materiały chińskie bo tanie i wcisnąć kupującemu. Już znajoma wynajmowała w nowym budownictwie . Rok od budowy już ściany popękały , rysa. .. Tak teraz budują szybko i drogo.... Ludzie płacą krocie za domy ,które za kilka lat trzeba remontować. Tak samo jak te nowoczesne kuchnie ani nie praktyczne , tylko wygląd , byle na topie a jak to się używa to już po jakimś czasie bubel.

    • @Ann Bog spokojna głowa, kwarantann się kiedyś skończy.